Спадкові матеріали

Ukrainian English French German Italian Polish Portuguese Russian Spanish

Володимир Височанський

Продовжимо вивчати стародавній шляхетний герб Drag-Sas, яким послуговувався граф (нім) Vancza ritter von Valachus, тобто в перекладі на сучасну українські мову граф Іван лицар з Волощини. Ми вже знаємо походження і використання гербу Drag-Sas (див. Опис гербу САС), а також його внутрішнє, тобто призначене для членів роду, трактування (див. Рунічне трактування символіки гербу SAS). Нагадаємо, що в Волощині герб Drag-Sas описували так: на лазуровому полі, срібна стріла наконечником вверх, яка основана на золотому півмісяці, розміщеному в нижній частині і увінчаному двома золотими зірками з шістьма променями. Слово «волощина» перекладається, як «молдова». Шляхетний граф Vancza Valachus розмовляв і писав українською мовою, будував православні храми як і його предки з Молдови, які мали родовими символами на щиті - стрілу в польоті та півмісяць з двома шестикутними зірками на ріжках(див. Граждане Украины претендуют на культурно-историческое наследие Молдовы).

Спробуємо більш детально зупинитись на родових символах гербу Drag-Sas з точки зору психогеометрії, тобто вияснити, який посил на зовні містився на щиті цього лицаря.

Ми існуємо в просторі і від цього факту нікуди не дітись. Отже геометричні фігури на щиті, як в дзеркалі відображають цей простір. Несуть певний посил на зовні. Ніхто не буде сперечатись, що на гербі Drag-Sas нанесені знаки. А ось те, що знак зі щита лицаря Drag-Sas – таємний колективний пропагандист, агітатор і маніпулятор нам і потрібно довести. І якщо мова нам дана, щоб приховувати свої думки, то символи – для маскування істинного сенсу знаку. Саме тому прочитання символіки гербу Drag-Sas для власника гербу і зовнішнього світу різне, що ми і зможемо побачити далі. Отже, за В.Тараненком, психогеометрія не символізм, а психологічна дія геометричних форм і простору чисто феноменологічна, тобто існуючий в явищі вплив зображення на спостерігача/глядача, а у випадку зображення на щиті – на супротивника. Іншими словами це не вплив через різні історичні і соціокультурні установки, стереотипи, звички, правила, смаки і модні уподобання, а вплив за законами дійсної психологічної дії форм, фігур, емблем, талісманів тощо. Отже наше завдання – проаналізувати психологічну дію щита з гербом Drag-Sas. І так, маємо базові елементи і принципи кодування простору в нашому мозковому сприйнятті. Це психогеометричні відчуття, як різновид психологічного відчуття. І суть цього процесу протягом десяти віків не змінилась. Це не так психологічна проблема, як чисто житейська, насущна. Геометрична символіка оточувала наших пращурів, і ще більше оточує нас – логотипи, товарні знаки, фірмені значки, емблеми, прапорці, рекламні зображення і відео тощо. Все це, як і тисячі років назад, діє на підсвідомість людини. Отже, поза всяким сумнівом, геометричні знаки та композиції на щиті лицаря з однієї сторони певним чином пливають на людину, а з другої сторони – це не більше ніж психологічна проекція внутрішніх психологічних процесів назовні. Зазирнемо в світ психогеометричних технологій старовини.

На гербі Drag-Sas зображено дві шестикутні зірки. Кожну зірку можна представити, як композицію з двох суміщених трикутників. Один направлений вниз, другий – вверх. Трикутник це команда вразити, психологічно подібна до: «Поступись! А то …». Це не що інше, як символічне зображення клика, зуба дракона тощо. У трикутника три виступаючі кути. Це очевидно. Всі вони однаково гострі і легко вирізняються візуально, а значить здійснюють на нас безумовну візуальну психологічну дію. Гострота подразнення визначається гостротою кутів і легко розрізняється на рівні виробленого біологічного рефлексу. Для тих, хто сумнівається, це як прогулянка босоніж по кам’янистому березі, коли під ногами не обкатана галька, а гострий щебінь. Ноги швидко передадуть команду до мозку про те, як ступати на гострі камені. Для відчуття психологічної сили цього знаку можна також пройтись по африканському бушу, або здійнити нічну прогулянку в акацієвому лісі. Трикутні шипи легко пробивають м’яку підошву наскрізь, надломуючись в середині стопи. Відомі бойові вироби з довгих колючок акації – це середньовічні протитанкові та протипіхотні міни. Звідси непорушний закон психодії трикутника – це завжди виклик, атака, нанесення удару або відчайдушний спротив. Проти тих, на кого направлено вістря трикутника. І без жодних компромісів. Трикутник – гранично жорстка фігура (алмаз) і зруйнувати його структуру вам навряд чи вдастця. Це дуже стійка фігура, але в психологічному плані вона позбавлена люфта сторін. Спрацьовує принцип, або все, або нічого. Вистояти і триматись, як мовиться, до останнього подиху. Це ідеальний військовий знак давнини і сучасного воїна спец призначенця. До 1943 року трикутнички в петлицях носили в Радянській армії ті, хто рвав колючий дріт і в перших ешелонах зустрічав своїм розрахунком, як мій дід Петро, ворожий танковий клин. З трикутниками виживали в бою, бо не висовувались, а стояли на смерть там, де було потрібно. Трикутник не намагається втекти або піти на сепаратні перемовини – він просто держить удар. У всі три сторони своїх кутів. Те саме з (нім) ritter лицарем, або лінійним рейтарським фрегатом, який вивішував на фок-щоглі вузький трикутний стяг. Значить обов’язково буде битва, або договір на умовах «трикутної» сторони.

В державних справах, політиці, бізнесі теж саме. Трикутники не часто йдуть на компроміси і намагаються всіляко реалізувати ту ціль, яку вони вибрали. До речі, не обов’язково свою. Все таки ritter (див. Грамоти Ванчалухові). Але потім переорієнтувати їх виявиться вельми скрутно, якщо взагалі можливо. Давити пресингом, або шантажувати – цілковито марна справа. Як кажуть, не дрочіть пса, який спить, бо тут же вчіпиться мертвою хваткою вам у ногу. Грати з трикутниками в підкилимні ігри також не рекомендується, килим може виявитись порваним в цури. Затяті трикутники обов’язково завершать свою справу, і тут виявиться головним, бути готовим сприйняти підсумковий результат. По іншому навряд чи буде.

Ще носії гербів з трикутниками уміють битись проти вся і всіх. І зовсім не з причини патологічної агресії або особистої деструктивності. Часто це фрондери, які суперечать не через переконання, а з одного лише духу протиріччя. Вони життя сприймають, як виклик до боротьби – чесної, але вельми жорстокої. Тому їх краще не дратувати і не викликати на війну, бо одразу і відгукнеться. Тільки ось, «палію» може потім не поздоровитись (див. Про напад Ільницьких-Височанських-Яворських на Сколе).

Запас ресурсів у трикутників обмежений. Вони не ремісники і не виробники. Але все, що необхідно для бою або опору вони мають в подвійному розмірі. По числу кутів – шестикратне підсилення. Щоб поламати редути шестикутників доведеться повозитись вельми і вельми завзято. Хоч неприступних фортець і не буває, як і непідкорених вершин, але тут питання в ціні жертв принесених на олтар перемоги. За перемогу над трикутниками з гербу Drag-Sas доведеться дорого заплатити. Як і за ігнорування його ударної сили – теж. Певно не випадково більшість попереджувальних знаків має форму трикутника. Одним словом, ризиковані виграшки з трикутниками та трикутними знаками вельми чреваті. В гербі Drag-Sas трикутники всі рівнобедрені, а значить довершені і надміцні – однакові кути та максимальна стійкість у всіх напрямах. Це очевидно і тут не посперечаєшся. Тепер розглянемо, чи проявляється візуально, тобто феноменологічно, геометричний центр у трикутника. Іншими словами трикутник центрична фігура, чи ні. У рівностороннього трикутника, відгадати де його центр, в принципі не важко, але візуально він все таки ніяк не визначений. Нам доведеться ділити кути порівну і шукати перетин бісектрис. Накладення двох трикутників один на одного ніби частково спрощує завдання, підказує що геометричний центр має бути в середині, але також не візуалізує його. Приймемо, що за своєю природою трикутник не центрична фігура, тому дерективний центр у нього проявлений не чітко, а як би розмитий. Потрібно прикладати певні зусилля, чого мозок без особливої для того мотивації робити не буде, тим більше в бойовій обстановці. Трикутник у вигляді особистого штандарта для харизматичного лідера навряд чи пасує. Трикутник і створена на його основі шестикутна зірка це скоріше «ми» з драгою, ніж суцільне «я». В шестикутній зірці гербу Drag-Sas, як у лицарських орденів, наприклад госпітальєрів, мальтійців, тамплієрів та інш., а пізніше у козаків Запорізької Січі, мушкетерів тощо більше цінуються ідеї товариськості. Ідеї роду, народу. Такі ж ідеї, певно, сповідував і Фернандо Кортес та конквістадори. Інакше такими малими силами не завоювали би пів Американського континенту.

Не маючи одного владного центру, трикутник і побудована на його основі шестикутна зірка володіє тим не менше найпотужнішими ударними якостями і максимально жорсткою структурою своїх сторін. А ще – він дуже цілісний. Ось одна із задач, з часів Платона. З допомогою лише лінійки і циркуля розділити кут на три рівні частини, трисекція кута. Виявляється, не так все просто. Не хоче кут ділитись на «трьох». Все спаяно воєдино.

Трикутник як не можна краще передає зміст єдиної команди. Один за всіх, і всі за одного, без якої небуть центрової або адміністративно структурованої ієрархії, тобто напрям головного удару, та жорстка зчіпка, щоб вистояти перед всіма негараздами. Всім разом. Зауважте, що функціональність однозначно переважає над ідейністю. У шестикутній зірці це лише впорядковується на інший рівень і дещо збалансовується в бік посилення ідеї, що і личить ritter von Drag-Sas, як командиру відповідального за долі підлеглих воїнів. Нанизується на ідеологічний стержень.

В індивідуальному плані трикутник і фігура на його основі видає гранично цілісну особистість з вираженими командними(фрондерськими) рисами характеру. Це на сам перед безкомпромісність, жорсткість, ударність, пробивність, цілеспрямованість. На відміну від раціональних структур, трикутник не можна легко розділити на блоки і складові елементи. Це фігура ірраціональна. Індивіди подібного типу до голосу свого раціо прислуховуються не завжди. Ця форма віддає перевагу ризику і експансії перед нудним підрахунком приросту та дивідендів від мало прибуткових, але гарантованих інвестицій. Особиста виробнича база не сама сильна їх сторона, як у воїна. А ось стояти на своєму на перекір всьому – то це запросто. Ірраціональні спонукання тим і сильні, що не потребують доказів і внутрішніх раціональних обґрунтувань. На тім стоїм, так і буде!

Ще один цікавий психологічний момент. Наскільки трикутники авторитарні та деспотичні. Авторитарні – часом навіть дуже, а ось деспотичні – однозначно ні. Це провідники суспільства. Душа і ідея ватаги, команди, хоругви і деспотія несумісні. Бо деспот, це повелитель, а лицарі гербу Drag-Sas хорошо б’ються і досягають поставлених цілей, але вони аж ніяк не повелителі. З лицаря черствого сановника або сатрапа ніяк не зробиш. Вершник і центуріон Понтій Пілат тяготився своєю посадою прокуратора Іудеї. А чи можна уявити Робін Гуда царедворцем при дворі Річарда I Левове Серце? Що стосується внутрішнього світу стародавніх та сучасних лицарів гербу Drag-Sas, то, в цілому, наука пішла далі ніж психогеометрія (див. Духи роду Drag-Sas).

В той же час трикутники завжди потенційно авторитарні, тому що в екстремальних ситуаціях вони готові взяти на себе всю повноту влади і відповідальність за прийняті рішення. Але часом не надовго. Не адміністративна фігура. Може тому, з революціонера команданте Че Гевари так і не стало успішного міністра на Кубі.

Трикутник, як фігура, завжди може опертись однією своєю стороною на зовнішній базис, тобто зовнішнє середовище. Це найкраще виходить у рівносторонніх трикутників, які знаходяться на гербі Drag-Sas. Рівносторонній трикутник найбільш толерантний до зовнішнього оточення і менше всього його атакує. Відповідно самодостатність і внутрішня продуктивність у нього найбільш розвинуті. Рівносторонній трикутник нагадує добре забезпечений форпост, який здатний довго протистояти зовнішньому тиску. Без надмірних атакуючих контрвипадів та зайвого ризику. Принагідно відмітимо, що загострення кутів трикутників, наприклад герб Dragffy, завжди видає прагнення досягнути успіху та «розпороти небо». Не виправданий ризик комплексу успіху та тенденції до мегаломанії тим помітніші, чим вужчі/гостріші промені і, відповідно, менший базис трикутника на якому він спочиває. Хоч у ризику та відчайдушній харизматичності таким людям ніяк не відмовиш. Прорив у орден Дракона та в космос десь так і проходив.

Комунікацію між трикутниками потрібно розглядати як зовнішню(стикувальну), так і внутрішню, інкорпоровану один в одного. Отже оскільки трикутник пробивний, ударний, руйнуючий, розсікаючий і на всі три кути здатний чинити опір, то в середині будь якої фігури він завжди буде незалежним утворенням. Варто обережно поводитись з трикутниками та зірками, які вельми небезпечні і здатні фігуру, в якій вони находяться, привести до деструктивних розчленувань. Два трикутника накладені один на одного означає сильну концентрацію енергії. Однак, в цьому випадку не спостерігається величезний саморувнівний напряг. У них з’являється спільний стержень. Здавалось би умова про відсутність збігу вершин виконана. І один трикутник, мав би розділити, а то і зруйнувати інший, але в шестикутній зірці цього не відбувається. Навпаки, спостерігається компроміс і сенергія тобто спільна дія двох трикутників, яка не просто підсилює дію в два рази, а піднімає її до квадрату. А якщо врахувати, що в кожному куті сила подвоюється, то чисто математично стає зрозумілим, чому шестикутна зірка має такий величезний потенціал, як у оптичного лазера({3х2 + 3х2}в степені 2 = 144) в порівнянні зі звичайним ліхтариком(у трикутника 3х2=6). Тут маємо справу з процесом інтерференції концентрованих сил, коли сили не просто додаються, а взаємно підсилюються, досягаючи невиданих для інших сил та фігур величин. Шестикутна зірка, як символ, має по цій причині, як мінімум, стократну перевагу.

Трикутники фігура зовсім не експансіоністська. Головне, щоб внутрішня ідеологія у них була єдина. Щоб вони не боролись самі проти себе. Кожний з трикутників, в певному сенсі – як інь і янь, як чолові і жінка, залишається самим собою і самостійно комунікує з зовнішнім світом, але, взаємодіючи разом, вони непереборна сила. В цьому випадку вони достатньо гармонійно комунікують з оточуючим простором. Самодостатні, але завжди відкриті до зовнішнього середовища. Завжди готові до бою. Питання лиш в тому на чиїй стороні і за які принципи. Іншими словами, утримати в середині корпорації Drag-Sas не як партнера, не як товариша, а як слухняного гвинтика – неможливо. Про це каже герб. Це потрібно знати всім архітекторам командно-адміністративних реформ, а то і просто его-авторитарних систем і структур. Питання психології взаємодії в колективі і соціумі цікаве і широке, тому винесемо його за рамки цієї статті.

Колір трикутників, колір шестикутних зірок з них складених. Для підстраховки запитай у трикутника, в який колір його пофарбувати. З трикутником і зіркою дійсно не пройде фокус - як пофарбуєш, так і поїдеш. Хоч з тієї причини, що вони, як фігура, автономні по відношенню до кольору, тобто їх геометрична форма сильніша за колір, в який вони пофарбовані. Порівняйте трикутник і квадрат однакової площі пофарбовані однаково, наприклад синьою фарбою, щоб відчути різницю. Взагалі, з кольором у трикутника індивідуальні заємовідносини і тут ніяк не можна помилятись.

Біла шестикутна зірка, яка утворена з двох трикутників – це абсолютний нонсенс. Білий колір, як мінімум розмиває границі, а трикутник якраз і намагається їх підсилити. Ось тому і на державному рівні відомої держави вони, кордони, нанесені синім.

Чорна шестикутна зірка – гранично жорстко контурна по своїм краям. Але що цікаво – проявляється втягуюча глибина фігури, тобто проходить експансія не на зовні, а в середину, в чорні глибини. Це специфічно динамічна, з потужною енергетикою фігура. Про те, що у неї вичерпаються ресурси, зламаються жорсткі контури чи разючі кути, а також зникне внутрішній зміст – годі і мріяти. Гранично сильна фігура з потужною акумуляцією енергії. А ось, що втягує бездонна глибина чорного може до кінця не знати і сама зірка.

Сіра, срібна зірка – максимально толерантний. Контур і кути пом’якшуються, проявляється внутрішня динаміка. Фігура сама пособі і в той же час більше відкрита до зовнішнього середовища.

Червоний трикутник і зірка – на відміну від срібного зверх атакуюча, зверх експансивна. Енергії при цьому витрачається надзвичайно багато. Такі фігури надзвичайно безкомпромісні та надзвичайно ударні. Під час бою «ірраціональність» у них просто зашкалює. Здатись, витримати удар або втекти – ось що залишається зовнішньому супротивнику.

Жовтий, золотистий трикутник та зірка – теж зверх експансивний, але на відміну від червоного, по доброму. Це випромінюючий, але аж ніяк не нападаючий. Контури і кути м’якші. Енергії викидається багато. Назовні. Жорстка принципіальність також явно пом’якшена. Можливий пошук альтернатив. Інші кольори також мають свій особливий вплив, який тут не розглядатимемо.

Стріла в психогеометрії теж цікава фігура. Вона може багато розповісти. Стрілу будемо розглядати, як складний елемент, який складається з таких геометричних фігур: трикутника(детально розглянули вище) – наконечник, вістря, прямокутника – тіло, основа стріли та двох ромбів – оперення. Що краще, тонкий і довгий, чи короткий і товстий. Для стріли відповідь теж очевидна. Стріла, як гранітний обеліск, викликає несвідому повагу своєю жорсткою лаконічністю. В геральдиці прямокутник частіше всього не висить в повітрі, а стикується з якоюсь основою. За своєю кутньо-опорною формою він ніби з самого початку передбачає контакт з основою, якимось базисом, фундаментом. Оточення для прямокутної фігури завжди опора власного існування. Так ось у прямокутника є дві можливості контакту з середовищем – вертикальний і горизонтальний. Це образно можна порівняти з вертикальним японським самурайським стягом (вертикальний прямокутник) і звичайним європейським (горизонтальний прямокутник), тобто контакту або довгою, або короткою стороною. При цьому у них цілковито різна і вузуальна психодія: перший варіант від японців передбачає старт від середовища до верху (при цьому задається вектор, зауважте! До речі наконечник у формі вістря – трикутника лише підсилює це сприйняття напряму), тобто до могутності і якимось звершенням, а в кінцевому результаті до якогось абсолюту. А горизонтальний варіант, навпаки підсилює рух приземлений, перетворювальний, розтягнутий у часі. Якщо перше, образно кажучи - це одномоментний поштовх до досконалості, сходження, злету у висоту, то другий – перетворювальне, грунтовне і поступове, за планом та за визначеним напрямом. Стріла лише максимально унаочнює цей образ. Таке порівняння зі стягами дає можливість наочно трактувати зміст, який закладено в положенні стріли на гербі. У першому випадку(стріла вверх) вертикальний напрям – завжди ризик, тяжіння до швидкого успіху і надзвичайне напруження всіх сил і ресурсів при відносно невеликому базисі, в той же час, як горизонтальне – відрізняється обережністю, практичністю і прагматизмом, ніби керується правилом, «тихше ідеш – далі будеш». Одна фігура, один знак на гербі, а який різний зміст. З цього стає зрозумілим і трактування перехрещених і нахилених стріл, що психологічно сприймаються як нахилені стяги. А перевернена стріла, в образному розумінні, це все одно, що прапор почеплений догори дригом.

В цьому прикладі з прямокутником від стріли ми зустрічаємся з психологічним феноменом, принципово важливо не лише те, що зображено, але і в якому просторовому напрямку. Це не абстрактне теоретизування. На прикладі прапорів видно, що вертикальний прапор несе програмуючу ідею, яку він виражає, а саме: досягнути могутності і досконалості за всяку ціну! Тут, тепер і негайно! Сильно сказано, але особливо сильно це передається образно, причому, на підсвідомому рівні. Колір і інші елементи – трикутник (вістря), ромби (оперення) можуть лише посилити психологічне враження.

Горизонтальний прапор, як і стріла, безумовно, поступаються харизматичністю успіху і перемоги вертикальному, тому у вік війни і вік бізнесу він поступово здає позиції, оскільки пропонує поступовість, обачність і направленість на більш прозаїчні речі. Сьогодні мода на направлену вертикальність, а для наших пращурів це був спосіб життя. Стріла на гербі лицаря Drag-Sas говорила чесно і прямо, як і слова князя Святослава: « Іду на Ви». В бою вона несвідомо направляла удар супротивника не у саме незахищене місце вершника – у коня, не в живіт лицарю, а вище. Слова ці з геометрії можна перевести так: «Бий вище».

Потрібно також врахувати, що чим вужчий прямокутник, чим тонша стріла, тим менш грунтовним сприймається його міцність і надійність, зате амбіцій – хоч відбавляй. Висока і тонка вертикальна стріла психологічно означає, що заради успіху ви готові ризикнути і йти до своєї зірки найкоротшим шляхом.

Два ромба в задній частині стріли. Ромб однозначно жорстка фігура. Він нагадує загострену і міцну стальну конструкцію, у якої нема сумніву перед нанесенням нищівного вражаючого удару. З мотивацією нападати, зарозумілістю і видатним его також все гаразд. Ромб це «жесть» – але інколи без цього ніяк. Ромб говорить про уміння нанести поразку і бути в цьому впевненому. Два ромбіки оперення на стрілі, як найкраще це ілюструють. Ромб не знає відступу. Він має функцію зупинити, а затим відкинути і розгромити ворога, за всяку ціну. Отже це фігура цікава і небезпечна. Як для навколишнього середовища, так і для ворогів. Не дарма німецькі заковані в лати лицарі хрестоносці, а пізніше і танкові армії німців завжди атакували ромбом (свинею), але інколи забували про фланги.

Отже паралелепіпед, або в окремому випадку ромб – фігура, яка має загострені краї. Гострі кути призначені для нападу, націлені на удар. Чудово розрізають при фронтальному зіткненні. Тупі міцно тримають оборону. Підступитись до ромба з усіх чотирьох сторін практично неможливо, скрізь наткнешся на кут. Ромб дуже пластична фігура, якщо потягнути за один кут, то стає наочно видно, як посилюється і концентрується вражаюча сила в напрямку головного удару. Така його суть, але він може перебудовуватись «на мирну економіку», наприклад для цілей доставки та стабілізації, до чергової мобілізації, яка може бути дуже потужна і сконцентрована в одному напрямку. Встояти перед його натиском важко. І в захисті ромб надзвичайно завзятий. А вже відстоювати свої інтереси йому не позичати.

Не випадково значки у формі ромба широко застосовувались у війську. У прикордонників вони символізували стійкість – ніби промовляли «Кордон на замку!». Великі ромбовидні щити, вище половини зросту, здавна були в пошані у руських піших воїнів. Застосовувались, як ефективний фронтальний захист. Саме ці наїжачині, в поєднанні зі списами і мечами, щити дали змогу вистояти під Грюнвальдом у 1410 році перед тевтонцями смоленським хоругвам князя Вітовта. Що і стало роковим для ордену.

Ромб атакуюча фігура, а зовнішні контакти лише для нападу. Однією стороною він контактує з основою стріли саме для цієї цілі. Він самовладний, тому саме він спрямовує удар стріли. В цьому абсолютизмі фігура гармонійна і гранично цілісна. Він самодостатній та дуже сильний, щоб захистити свій напрям та свою ідеологію примусу до влади, яку він втілює. Ніби промовляє «Підкорись!». Тому удар нанесений ромбом, або за його участі настільки сильний, потужний і точний, що тримайтесь, якщо зможете. Або прийміть ідеологію особистої влади лицаря Drag-Sas і, підкоріться.

В цілому ромб не тільки самодостатня, але і продуктивна фігура. Вона заснована на системному внутрішньому виробництві. Витривалості і впертості йому до певної пори вистачає. До певної, тому що живе за рахунок залучених ресурсів, які потім використовує. В стрілі це частина ресурсу прямокутника в межах їх контакту.

Добавим до цього властивість ромба видозмінюватись. Це саме наш випадок, коли у ромб за необхідності лягає на бік. Це компроміс або угода для перемир’я. Зв'язок з зовнішнім середовищем різко розширяється, а владний абсолютизм тимчасово призупиняється. Ромб перетворюється на паралелепіпед. Тому, що доводиться шукати опору в базисі. І все ж кути промовляють про майбутній успіх та перемогу. Ромб ніби, як лежачий лев, накопичує сили для цього. Гострокутні зірки і ромби найкраще поєднання для воєначальника, яке пророкує йому успіх та перемоги. Ромби вперті та наполегливі в своїх амбіціях.

Ромб зміцнює своїм каркасом, доповнює і спрямовує прямокутник з трикутником на кінці – ось що таке стріла з точки зору психогеометрії. З чорним ромбом ворогу краще не зустрічатись. Зовнішній контур максимально підсилений. Червоний ромб вкрай агресивний. Золотистий поєднує престижність і жорстку металічну владність. Срібний також дуже гармонійний і красивий, але більш відвертий в демонстрації своєї сили. Сріблястий ромб, взагалі, дуже жорстокий. Холодна розсудливість доведена до досконалості. Нема навіть натяку на сентименти, але саме це притягує до себе увагу своєю жорстокою холодною бездоганністю.

Повернемось до стріли. Стріли бувають різні. Кожний намальований варіант виконує свою строго визначену функцію. Візуально вони теж сприймаються по різному. Їх психо дія в кожному випадку індивідуальна. Підсвідомо людина безумовно реагує на стрілу. Ігнорувати її дорого обійдеться. Стрілки інформують, вказують, роз’яснюють, радять, направляють, в кінці кінців – все рівно наказують, командують. Стріла вказує і вражає. Зауважимо, що стріла виконує власну унікальну місію. Це потрібно враховувати при взаємодії її з іншими фігурами – всі фігури опиняються в фарватері її руху. Виключення лише трикутник. Він – наконечник, ударна і пробивна сила стріли. З прямокутником – симбіоз і взаєморозуміння. Загальне осьове направлення і рух. Прямокутник, хоч і на марші, тобто в польоті, але продуктивний і вельми мобільний. А ромби стабілізують і направляють ударну силу, не визнаючи впливу перешкод.

Тепер розглянем колір стріли в цілому. Колір стріли має вельми велике значення. Історичний факт. Довгі чорні стріли, які летіли ніби нізвідки, зупинили тумени Батия на дорозі з Чорнобиля до Мозиря. Чорний колір не потребує переконання та вашої мотивації. Або ховайтесь за щит, або розвертайтесь і йдіть. Червона стріла не залишає байдужим. Попереду завжди – зустрічний бій. Це виклик, який не можна не прийняти. Також можна поступитись і втратити напрям, але це вже особистий вибір(див. Герб с.Верхнє Висоцьке). Золотиста стріла обов’язково принесе щастя і удачу. Останнє навіть ймовірніше. Срібляста стріла гармонійна. У ній підсилюється динамізм. Тут підходить філософський погляд – «Ціль - ніщо, рух - все». Згладжується заклопотаність, водночас підсилюється раціоналістичність та безпристрасність.

Півмісяць – відчутна трансцендентність. Човник в небесні й сфері. Хоч і розглядається з психогеометричних позицій, але обійтись без біологічного архетипу не вийде. Фігура, що нагадує пів чашу, або давньоєгипетський човник з папірусу. Ввігнута частина представляє собою вмістилище. Є ще тіло півмісяця, яке може або зменшуватись до серпанку, або рости. Так що півмісяць накопичувальна для себе фігура, але може і потратитись при потребі. І на кінець, гострі, зігнуті, як турецький ятаган, кінці ріжків півмісяця. Якщо півмісяць на нічному небі рухається крізь хмари, то складається враження, що їх направду розрізає. Жартувати з його гострими ріжучими краями небезпечно. Відмітимо, що окремі герби мають півмісяць з чорною лінією по середині, що лише посилює відчуття гостроти цієї фігури. Це вам не кругла планета. Півмісяць символізує вічний непримиримий бій з невірними, та релігійну нетерпимість, попутно – накопичення і зберігання завойованого та збагненного. А ще затишок і умиротворення для істино увірувавших.

Аналогічний і психо портрет тих, хто любить спостерігати гострий ріжок півмісяця на нічному небі. Вміють рахувати гроші, але не полохливі. Перехід у них від м’якості до різкості може зі сторони показатись неочікуваним. Однак, така їх природа. Хоч для своїх рідних і близьких така людина постарається максимально довго бути м’якою і терпеливою. Є певна відмичка чи віддушина. Переконати хоч в чомусь його одразу навряд чи вийде. В ньому світобачення і почуття сплавлені воєдино. Але човник має все таки кудись пливти. І тут друга відмичка для душі. Нас зачаровує пливучий кораблик півмісяця. А таких людей особливо. Може вони так і не реалізували свою мрію, були занадто різкі і, по суті, так ні з ким і не поділились? Все таки пастух рогатий жорсткий хазяїн, і у всьому, на сам перед любить рахунок. При всьому тому це і чуттєве, до кінця не реалізоване мучення. В півмісяці це спаяно воєдино.

Півмісяць фігура вельми і вельми самодостатня і автономна. Він, як каравела для далекого плавання. Це впливає і на взаємовідносини з іншими фігурами. Може нести на собі інші фігури. І люба фігура виявиться не лишньою. Наприклад стріла, яка теж має свій норов. Півмісяць не тільки збирач, але і чудовий перевізник. Хоч інколи і не безкоштовний. В програші ніколи не залишиться. Але конфліктів доки ви «на борту» не передбачається. Інша справа, якщо стати на шляху півмісяця. Сміливця зустрінуть гострі і безжально ріжучі кінці ріжків. Так що це символ попереднього договору і взаємної мирної подорожі.

Колір півмісяця також психологічно різний. Місячне світло, місячна дорога аж ніяк не м’яка і сентиментальна. Романтична, але з присмаком стальних обладунків. Місячний колір – це дуже жорсткий і контрастний «металік». Моторошно сприймається багровий відтінок. Червонястий покажеться куди більш життєрадісним. Особливо, якщо пливти на зустріч життю, а не навпаки. Чорний півмісяць, символ затемнення - фатальний для суіциїдальних особистостей. Золотистий півмісяць життєрадісний і приємний для ока і душі. Дарує щастя і надію з нашого дитинства і надалі по життю. В геральдиці використовується і як символ безперервності і продовження роду – лодья(човен) життя.

Повернемось до зірок і підведемо підсумки психоаналізу гербу Drag-Sas.

Зірка - фігура, безумовно, магічна, містична, архетипна, ідеологічна і заполітизована. Однак суть зірки з позицій психогеометрії така. У неї є два елементи: тіло і промені. У геометрично правильних зірок, які служать символами, промені завжди однакової величини. Але зірки можуть мати промені будь якої величини, конфігурації, симетрії і гостроти вершини. Тіло зірки теж може мати різну конфігурацію, площу і масу. Головна і визначальна функція променів – атакувати середовище. Завдання тіла – засвоювати захоплений матеріал, накопичувати масу і енергію зірки. У тіла, безумовно, свій командний центр звідки посилаються у всіх напрямках променів накази. Кожна зірка має стальний жорсткий каркас. Якщо промені у зірки однакові, то до неї не підступитись з будь якої сторони. Вона, в цьому випадку, не має явного домінантного напряму в тактиці і стратегії нападу. Принциповий момент, якщо зірка вертикальна, то вона самодостатня, тобто не потребує базису. І зовсім не потребує союзника для реалізації власної ідеології. А ідеологія не тільки є, вона ще і атакуюча. В дуже жорсткому безапеляційному стилі. Зірка несе в собі атакуючу експансію в зовнішнє середовище для підкорення і використання цього середовища.

Інші фігури для зірки не обов’язкові. Назвати її стурбованою в ділових і міжособистісних контактах з ними буде явним перебільшенням. Краще одразу визначити, я якими фігурами вона не дружить, а такі є і багато. Фігури, які вміють жорстко відстоювати свою незалежність і свою місію її не цікавлять. Будучи фігурою одинаком, зірки тим не менше можуть збиратись з собі подібними. На скільки міцний і тривалий такий союз зірок покаже час і події. В силу різних причин вони можуть, як космічні галактики, розбігатись і розпадатись. Але в будь якому випадку одна зірка завжди в іншій буде бачити потенційну загрозу. Яким би вигідним не був їх союз. Тому в гербі Drag-Sas зірки не тільки врівноважені півмісяцем, а ще і розділені стрілою.

Спектр зірки відіграє важливу роль. Срібляста зірка холодна і раціональна. Червона символ експансії і вторгнення. Золотиста зірка дарує надію, славу, успіх і невичерпну щедрість. Здається, що виснаження їй на цьому поприщі не загрожує. У всякому разі золотиста зірка про це не замислюється.

В цілому психогеометрія гербу Drag-Sas – поєднання стріли та півмісяця з двома шестикутними зірками на ріжках видається гармонійним і промовистим. Це як раз той випадок, коли герб промовляє за лицаря. Може саме тому відомі геральдисти минулих часів(Папроцький, Окольський, Несецький) в цьому місці витримували паузу.

Wolodymyr de Weryha-Wysoczański-Dmyrykowicz,

Galicia wysoczanski_v@ukr.net

Атрибутика роду Драго-Сас

© 2015 - 2017 Vysochanskiy-SAS | Всі права захищені

Joomla template created with Artisteer.