Спадкові матеріали

Ukrainian English French German Italian Polish Portuguese Russian Spanish

Философия  31 мая 2008 23:37:57

Автор: Yustyna 

В епоху досягнень, прогресу та людської могутності чим далі частіше нас турбує відчуття власної незначущості та нікчемності. Замість сповнюватися гордості та пишатися собою людство потерпає від усвідомлення свого безсилля перед лицем численних проблем. Вир щоденної рутини забирає щонайцінніше: бажання і час думати, аналізувати, пізнавати все, що виходить за орбіту щоденного існування. Як вийти із зачарованого кола і уникнути перетворення на робота, який викидають після використання?

Відсутність орієнтирів, підміна понять, нівелювання цінностей позбавляють людину чіткої мотивації, ідеалів, прагнень та мрій. Залишаючись без керманича, людство збивається з курсу і безглуздо петляє по хвилях життя. Без керування спливають на поверхню найпотаємніші і далеко не благородні якості, властивості маси, які і витворюють цей переважаючий тип сучасності. Хтозна, чи наївний Дон Кіхот не щасливіший за модерну, високоосвічену людину?

Чого варті сучасні досягнення, чим вони цінні для людини? Хіба це щось, що виросло з істотних глибин життя, потяг, справжня потреба, а не механічне відтворення? Сучасне життя носить тимчасовий характер, воно не насичене смислом, змістом; така беззмістовність не задовольняє людину, хоч як би вона проголошувала модерну свободу непередбаченості.

Глобалізація, з її безмежними можливостями до об’єднання, кооперації та взаємопізнання, здається, лише загострила відмінності та створила небезпеку зодноріднення та обезличення, до чого прагне і всіма силами досягає людина маси.

Єдине, що можна протиставити тимчасовості, зрівнянню та відсутності повноти життя – себе, себе як Людину, свою повноту, свої орієнтири, свою творчість, подолати замкнутість, відкритись світові та самому собі, позбутися психології розпещеної дитини, стати дійсно дорослим та зрілим, словом, відродити шляхетність, аристократизм духу.

Слова, як і люди, теж зазнають дискримінації, нерозуміння, навішування ярликів. Поняттю «аристократизм» теж не вдалося уникнути спекуляцій. На противагу стереотипу зарозумілості, манірності, пихатості, настав час осягнути його як благородство, «nobilis», шляхетність.

Справді шляхетна людина – це індивідуальність, яка перевищила «анонімну масу» і виділилась саме своїм зусиллям, діянням, вчинком, тобто, назовні виявила свій внутрішній світ, духовні потуги власного єства. Щоб дати, треба мати: для самореалізації необхідно володіти багатствами, які не здобудеш за гроші. Тому щомиті необхідно розвивати, збагачувати себе, турбувати постійними «чому?», «як?» і «для чого?», видобувати безцінне золото правди з руди життєвих умов, а не шукати готових вказівок від своїх придуманих ідолів, перекидаючи відповідальність на інших, щоб потім було на кого поскаржитися.

Шляхетсво визначається вимогами, обов’язками, а не правами. Шляхетна людина, добровільно підкоряючись вищій інстанції за власною внутрішньою потребою, виховуючи себе за встановленими для себе ж вимогами, осягає справжню свободу, припиняє бути полоненим обставин і пригніченим обставинами, а починає відчувати себе Людиною, справді вільною у своєму виборі і прийнятті рішень. Боязкі і малодушні ж прагнуть втиснути величність Життя у свої примітивні рамки, підлаштувати розмаїття та непередбаченість обставин під розроблений нудний сценарій, позбавити його свободи і творчості, перетворивши на механічний конвеєр, а себе – на слухняні коліщатка.

Страх жити, уникання свободи вибору відрізняє людину маси від шляхетної людини, людини благородного духу. Шляхетність для неї, аристократизм – це не статки, статус, визнання, а синонім напруженого життя, що постійно прагне перевершити себе. Відкритись до діалогу, спілкування, можна лише помисливши. Дискусія - вища інстанція, яку маса відкидає, бо підкорятись їй, приймати її кодекс і рішення означає мислити, чого маса не вміє і не хоче робити. Мислити – це мати ідеї. Мати ідеї для шляхетної людини означає присвячувати своє життя, підпорядковувати себе меті, цілям. А мета шляхетної людини - єдність, що означає діалог, відкритість, мирне співжиття розмаїття.

 

Подав на сайт Михайло Яворський

 

Атрибутика роду Драго-Сас

© 2015 - 2018 Vysochanskiy-SAS | Всі права захищені

Joomla template created with Artisteer.